عاشورا تا ظهور

وبلاگی برای عصر هم عهدی

عاشورا تا ظهور

وبلاگی برای عصر هم عهدی

سیره پیامبر(ص) سرلوحه برنامه های امام زمان(عج)

راه و روش پیامبر اعظم(ص) سرلوحه برنامه های امام زمان(عج) است و این آخرین وصی پیامبر(ص) و آخرین حجت خدا، برنامه های محقق نشده انبیاء الهی را تحقق می بخشد و اسلام ناب محمدی را در آخرالزمان اجرا می کند.



خبرگزاری شبستان: امام مهدی(عج) عصاره نبوّت و احیا کننده سنت پیامبر(ص) است. پیامبر اعظم(ص) می فرمایند: "سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ النَّاسَ عَلَی مِلَّتِی وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَل؛ [1] سنت او مهدی(عج) همان سنت من است و مردم را به دین و شریعت من به پا می دارد، و آنان را به کتاب خدا فرامی خواند".

راه و روش پیامبر اعظم(ص) سرلوحه برنامه های امام زمان(عج) است و این آخرین وصی پیامبر(ص) و آخرین حجت خدا، تمام برنامه های محقق نشده انبیاء الهی را تحقق می بخشد و اسلام ناب محمدی را آنگونه که جد بزرگوارشان عرضه کردند، در آخرالزمان اجرا می کند.

در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است: چون مهدی(عج) قیام کند، به مسجد الحرام رود و رو به کعبه و پشت به مقام ابراهیم بایستد و دو رکعت نماز گذارد، آنگاه ندا می دهد. "ای مردمان، منم، یادگار آدم، و یادگار ابراهیم، یادگار اسماعیل، و یادگار محمد(ص)".

امام مهدی(عج) ادامه دهنده راه انبیاء الهی است و مسیری را که خداوند ترسیم نموده، می پیماید. برخی از ویژگی های حضرت محمد(ص) و حضرت مهدی(عج).

اخلاق نیکو و با عظمت
آن دو بزرگوار دارای خلق عظیم هستند. خداوند خطاب به حضرت محمد(ص) می فرمایند: Gوَ إِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍF [2]؛ یعنی تو، به اخلاق عظیم و نیکو آراسته ای.

پیامبر(ص) نیز فرموده اند: "الْمَهْدِیُّ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی أَشْبَهُ النَّاسِ بِی خَلْقاً وَ خُلْقا؛ [3] مهدی از فرزندان من است، اسم او اسم من و کنیة او کنیه من است و او از لحاظ جسمی و روحی و اخلاقی، شبیه ترین مردم به من است".

علم گسترده
پیامبر اعظم(ص) دارای علم گسترده ای بوده، تا آنجا که می فرمایند: "أَنَا مَدِینَةُ الْعِلْمِ ...؛ من شهر علم هستم و ....". [4]

امام مهدی(عج) می فرمایند: "فَإِنَّا یُحِیطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِکُمْ وَ لَا یَعْزُبُ عَنَّا شَیْ ءٌ مِنْ أَخْبَارِکُم ؛ ما بر اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده و مخفی نمی ماند". [5]

برپا کننده عدل
هدف از رسالت پیامبر اعظم(ص) اجرای عدالت و مساوات بوده است؛ لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِF [6]؛ ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم و با آنها، کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم عدالت را بپا دارند.

هدف از قیام حضرت مهدی(عج) نیز برپایی عدالت است.

"یَمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً؛ [7] زمین را آکنده از عدل و داد می کند همان گونه که از جور و ستم پر شده است. امام زمان عجل الله تعالی فرجه عدالت را، همچنان که سرما و گرما وارد خانه ها می شود، وارد خانه های مردمان کند؛ « أَمَا وَ اللَّهِ لَیَدْخُلَنَّ عَلَیْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُیُوتِهِمْ کَمَا یَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقَرُّ ".[8]



پی نوشت ها:
[1]- کمال الدین، ج2، ص411.

[2]- سورة قلم، آیه4.

[3]- بحارالانوار، ج36، ص309.

[4]- وسائل الشیعه، ج27، ص34.

[5]- بحارالانوار، ج53، ص174.

[6]- سورة حدید، آیه 25

[7]- الغیبة، النعمانی، ص58.

[8]- همان، ص296

منبع:شبستان

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

نظرات 1 + ارسال نظر
شکوفا چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ http://shookoofa.blogfa.com/

سلام منتظر حضورتم وبلاگ جالبیه
تبادل لینک می کنی منتظرتم[گل][لبخند]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد