عاشورا تا ظهور

وبلاگی برای عصر هم عهدی

عاشورا تا ظهور

وبلاگی برای عصر هم عهدی

توصیه امام صادق به شیعیان درباره اهل سنت چه بود؟

مقایسه ای کنیم بین این فرمایشات امام صادق علیه السلام و فتاوای وهابیت تکفیری و سلفی که خون مسلمین بی گناه را از زن و کودک گرفته تا پیر جوان در عراق و پاکستان و سوریه ، مباح می شمرند و کارهای خود را به قرآن نسبت می‌دهند و قرآن را به زیباترین شکل به زیور طبع مزین می سازند و خود را به عنوان نماینده دنیای اسلام به جهانیان معرفی می نمایند ، تا ببینیم کدام با قرآن مطابقت دارد !!

دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای مسلمانان خصوصا دشمنان شیعه با طرحها و برنامه های بسیار پیچیده به دنبال عملی ساختن طرحهای خود در کشور سوریه و عراق هستند که بیداری مضاعف عموم مسلملنان و علی الخصوص شیعیان را می طلبد.

اگر امام صادق علیه السلام در زمان ما می زیستند چه دستوری برای ما مسلمانان در رابطه با این چنین توطئه های شومی ارائه می دادند!! لازم نیست چنین فرضی کنیم چرا که امام صادق علیه السلام با علم امامت خود چنین روز دنیای اسلام را مشاهده می کردند که فرمودند :

به عیادت مریض های اهل تسنن بروید !

امانت آنها را ادا کنید!

به نفع آنان در دادگاه شهادت دهید!

در تشییع جنازه مردگان آنها حضور پیدا کنید !

در مساجد آنها نماز بگذارید !

تا بگویند که فلانی جعفری است (1) بگویند فلانی شیعی است (2) که این گونه عمل می کند و این من را خوشنود می‌سازد !

پس با این توصیف بعد از قرآن و پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله، امام صادق علیه السلام را به حقیقت می توان اولین منادی وحدت نامید. چرا که برای همدلی بین مسلمانان فرمودند :

« من صلی معهم فی الصف الأول کان کمن صلی خلف رسول الله » (3) .

یعنی کسی که به همراه برادران اهل تسنن در صف اول نماز جماعت شرکت کند مانند کسی است که پشت سر رسول خدا صلی الله علیه وآله نماز خوانده و به او اقتدا کرده باشد !



حال مقایسه ای کنیم بین این فرمایشات امام صادق علیه السلام و فتاوای وهابیت تکفیری و سلفی که خون مسلمین بی گناه را از زن و کودک گرفته تا پیر جوان در عراق و پاکستان و سوریه ، مباح می شمرند و کارهای خود را به قرآن نسبت می‌دهند و قرآن را به زیباترین شکل به زیور طبع مزین می سازند و خود را به عنوان نماینده دنیای اسلام به جهانیان معرفی می نمایند ، تا ببینیم کدام با قرآن مطابقت دارد !!

قرآن کریم می فرماید:

« واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا » (4) .

« إنما المۆمنون إخوة » (5) .

« من الذین فرقوا دینهم شیعا کل حزب بما لدیهم فرحون » (5) .

« ولا تقولوا لمن ألقی إلیکم السلام لست مۆمنا تبتغون عرض الحیاة الدنیا » (6) .

ما شیعیان نیز باید مواظب باشیم تا مبادا همان طور که وهابیت به اسم توحید به دنیای استکبار خدمت های شایانی را ارائه می دهد ما نیز به اسم تولی و تبری افعالی را مرتکب شویم که همان نتیجه ای را که استکبار جهانی از رفتار وهابیت صید می نماید از رفتار ما نیز بدست بیاورد !!

ناگفته نماند که این مطالب به معنی تضعیف تبری و تولی هرگز نمی باشد چرا که تبری نه تنها با وحدت منافات ندارد بلکه باعث استحکام آن و مۆید آن نیز می باشد چرا که تبری به معنی بیزاری جستن از دشمنان اهل بیت علیهم السلام است یا همان اظهار برائت می باشد که بارزترین مصداق دشمنان اهل بیت علیهم السلام در دنیای امروز امریکای جهانخوار و صهیونسم خبیث می باشند که حتی بسیاری از مسلمین غیر شیعه نیز امروز آن را انجام می دهند و تبری از دشمنان تاریخی اهل بیت علیهم السلام نیز مستلزم اسم بردن از آنان نیست که دارای توابعی خواهد بود بلکه در این مورد نیز باید به سیره خود اهل بیت علیهم السلام تأسی نماییم که از اسم بردن به همراه توهین از مقدسات سایر فرق و مذاهب خودداری می کردند و در واقع در این مورد به دستور قرآن عمل می نمودند که می فرماید :

« ولاتسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم » (7) .

به بتها ناسزا مگویید تا این که بت پرستان از روی جهالت به خدای شما ناسزا نگویند !!

و به سیره جدّ بزرگوارشان امیرالمۆمنین علیه السلام تأسی می نمودند که در نهج البلاغه از ایشان نقل شده که در هنگام دشنام اصحابشان به معاویه و یاران وی، فرمودند :

« إنی أکره لکم أن تکونوا سبّابین » (8) .

من برای شما نمی پسندم که اهل ناسزا گویی باشید !

منبع: تبیان /فردا

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

پی نوشت ها :

1-کافی ج2 کتاب العشره حدیث 5 .

2- تحف العقول ص488 .

3- کافی ج3 ص380 .

4- آل عمران / 103 .

5- روم / 32 .

6- نساء / 94 .

7- انعام / 108 .

8- نهج البلاغه ، طبع عبده ، ج6 ص186 .

نظرات 1 + ارسال نظر
سلام پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:04 ب.ظ

اجرکم مشکور و سعیکم مقبول

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد