عاشورا تا ظهور

وبلاگی برای عصر هم عهدی

عاشورا تا ظهور

وبلاگی برای عصر هم عهدی

وقتی که شایع شود...

از رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) نقل شده است که فرمود:

«هرگاه پنج چیز شایع شود، پنج چیز در میان شما جاگزین شود،
هرگاه زنا شایع شود؛ زلزله‌ها ظاهر شود،
هرگاه زکات را ندهند، حیوانات بمیرند
و هرگاه حکّام در قضاوت جور کنند آسمان باران خود را نگهدارد
و هرگاه ربا فاش و شایع گردد،خسف و فرو رفتن به زمین خواهد بود».

باز آن حضرت (صلی الله علیه وآله) فرمود:
«هرگاه در امّت من ده خصلت ظاهر شود خداوند ایشان را به ده چیز عقوبت کند». گفته شد: یا رسول الله! آن ده خصلت چیست؟ فرمود:

«هرگاه دعا کم کنند بلا نازل شود،
هرگاه صدقات (قرض، هدیه، وقف، مطلق قدم‌های خیر و انفاقات خیریه) را ترک کنند مرض‌ها زیاد شود،
هرگاه زکات را منع کنند چارپایان بمیرند،
هرگاه سلطان جور کند منع باران شود،
هرگاه زنا در ایشان بسیار شود، مرگ ناگهانی در ایشان زیاد شود،
هرگاه ربا زیاد شود، زلزله‌ها زیاد شود،
هرگاه به خلاف آنچه خدا نازل فرموده حکم کنند دشمن ایشان بر ایشان مسلط شود،
و هرگاه نقض عهد و پیمان کنند خداوند ایشان را مبتلا به قتل سازد
و هرگاه کم فروشی کنند خداوند ایشان را به سال‌های خشک و قحط بگیرد.»

سپس این آیه را تلاوت فرمود:
«ظهر الفساد فی البرّ و البحر بما کسبت أیدی الناس لیذیقهم بعض الذی عملوا لعلّهم یرجعون؛ (سورة روم (30)، آیة 41)

"" «فساد در خشکی و دریا به خاطر کارهائی که مردم انجام دادهاند آشکار شده، خدا میخواهد نتیجه بعضی از اعمال آنها را به آنها بچشاند شاید (به سوی حق) بازگردند..» ""

جامع الاخبار، ص 509.

سخت ترین لحظات برای انسان

مشکل‌ترین و سخت‌ترین لحظات و ساعات دوران‌ها برای انسان، سه مرحله است:

1 - آن موقعی که عزرائیل بر بالین انسان وارد می‌شود و می‌خواهد جان او را برگیرد.

2 - آن هنگامی که از درون قبر زنده می‌شود و در صحرای محشر به پامی خیزد.

 3 - آن زمانی که در پیشگاه خداوند متعال - جهت حساب و کتاب و بررسی اعمال - قرار می‌گیرد و نمی‌داند راهی بهشت و نعمت‌های جاوید می‌شود و یا راهی دوزخ و عذاب دردناک خواهد شد.
35- بحار الا نوار: ج 6، ص 159، ح 19، به نقل از خصال شیخ صدوق.



یــا فــاطــمــه اشـفــعـی لـنـا عـنـدالـله

هـر دم بـه ضـریـح بـی نـشـانـت ای مـاه

بـسـتـه سـت دخـیـل قـلـب مـن بـا هـر آه

عـمـری سـت تـپـش هـای دلـم مـی گـویـد :

« یــا فــاطــمــه اشـفــعـی لـنـا عـنـدالـله »


برای شروع زندگی چه داری؟

- علی جان چه داری برای شروع زندگی؟
- یا رسول الله اسبی و شمشیری و سپری!
- اسب و شمشیر را نگه دار. سپر را بفروش و زندگی را شروع کن.

رسول الله میدانست که فاطمه خود سپر همسرش خواهد بود...
حتی به پشت آن در..
.


 

فرازی از وصیت حضرت فاطمه(س) به حضرت علی(ع)

حضرت فاطمه (س) در فرازی از وصیت خود به همسر بزرگوارش حضرت علی(ع) فرمود:
هیچ کس به جنازه من حاضر نشود من از این دورویان که به من ستم کردند و حق مرا غصب نمودند بیزارم. اینها دشمن من ودشمن رسول خدایند و مگذار از اینها کسی بر من نماز بگذارد و به جناره ام حاضر شود
.


 

حدیثی در فضیلت حضرت فاطمه(ع)

جابرابن عبدالله انصاری گوید:به حضرت باقر (ع)عرض کردم ای پسر رسول خدا برای من حدیثی در فضیلت جده ات فاطمه (ع) بگو تا شیعیانت از شنیدن آن مسرور گردند.....

ادامه مطلب ...

شهادت حضرت فاطمه زهرا

هر سینه که دوست دار زهراست/ آشفته و بی قرار زهراست


گنجینه ی هفت آسمان ها/ در سینه ی خون نگار زهراست


از شرح کرامتش همین بس/ عالم همه وام دار زهراست....


اللهم عجل لولیک الفرج بحق فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها



ای کاش می آمدی

مهدی فاطمه نمی دانی که چه قدر دلم برای لحظه های آمدنت تنگ شده است .

 ای کاش تو می آمدی بر شنزار قلبم می باریدی.


ای کاش تو می آمدی وبا باریدن ابر کرامت یکباره وجودم را دریایی می کردی.

ای کاش تو می آمدی تا گلها نفس تازه می کشیدند ودرختها روزی هزار بار سبز می شدند امروز باغ خیالم می تپید بیش از همیشه.

امروز دستهایم را به بوی نیایش به سوی تو دراز می کنم وآسمان بی کرانت را به وضوح لمس می کنم ودستهایم تا نهایت آسمان قد می کشند
واز چشمانم اقیانوس ها جاری می شوند.