عاشورا تا ظهور

وبلاگی برای عصر هم عهدی

عاشورا تا ظهور

وبلاگی برای عصر هم عهدی

حدیثی در فضیلت حضرت فاطمه(ع)

جابرابن عبدالله انصاری گوید:به حضرت باقر (ع)عرض کردم ای پسر رسول خدا برای من حدیثی در فضیلت جده ات فاطمه (ع) بگو تا شیعیانت از شنیدن آن مسرور گردند.....

آنگاه حضرت فرمودند ...........در روز قیامت خداوند میفرمایند:ای اهل جمع و صحرای محشر ،من امروز کرامت و بزرگی را بر محمد علی فاطمه و حسن و حسین قرار دادم.
ای اهل محشر سرها را پایین افکنده و چشم ها را ببندید.این فاطمه است که به سوی بهشت روان است.
آنگاه جبرییل شتری از شتران بهشت می آورد در حالیکه دو طرفش را دیباج آویزان کرده اند و مهار آن از لوءلوءئ تازه و آبدار است.
آنگاه پیش پای حضرتش زانو میزند و حضرت بر آن سوار میگردندسپس خداوند صدهزار فرشته در طرف راست و صد هزار در سمت چپ وی میفرستدو صد هزار فرشته را مامور میفرماید تا حضرت را بر بالهای خود سوار کنند و حمل نمایند تا در بهشت.
وقتی به در بهشت میرسند حضرت می ایستد.
خدای تعالی می فرماید ای دخت حبیب من چرا توقف کردی؟
و حال آنکه من تو را امر کرده بودم تا به بهشت درآیی؟
حضرت عرض میکنند:پروردگارا!دوست میدارم که ارزش و قدر و قیمت من در مثل چنین روزی شناخته شود....
خداوند میفرمایند:ای دختر حبیب من! بازگرد و بنگر ،هر که در قلبش محبت تو ویا محبت یکی از فرزندانت باشد دستش را بگیر و او را داخل بهشت نما...

آنگاه امام فرمودند:ولله !جابر... در آن روز حضرت شیعیان و دوستانش را بر میگزیند همانگونه که پرنده دانه نیکو را از بد جدا مینماید...

وقتی شیعیان مخدره بانو به درب بهشت می آیند خدای تعالی در قلب آنان چنین می افکندکه در آنجا بایستند،در آن هنگام میفرماید:ای دوستان من!توقف شما برای چیست و حال آنکه فاطمه دخت حبیب من شفیع شماست؟
پاسخ دهند:
پروردگارا ما دوست داریم در چنین روزی ارزش و منزلتمان شناخته شود....
خدا میفرمایند:بازگردید و ببینید چه کسی شما را دوست می داشته به خاطر آنکه شما فاطمه را دوست می داشتید؟
چه کسی به خاطر دوستی فاطمه به شما غذا داد؟لباس پوشاند؟شربتی نوشاند؟و یا به خاطر دوستی فاطمه غیبت غیبت کننده ای از شما را رد کرد؟
پس دستش را بگیرید و او را وارد بهشت نمایید...

بحارالانوار-جلد8-ص51-52

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد